Corporate Social Innovation (CSI)
Innovation, der dækker over rentable og bæredygtige initiativer i en virksomhed, der er udtænkt og udført med det formål at løse et problem, som bærer præg af social karakter enten lokalt eller globalt.
En model, der illustrerer, hvordan en idé bliver til et produkt, en serviceydelse eller en proces. Modellen er inddelt i tre faser:
- Første fase (invention og idégenerering): En entreprenør eller virksomhed opfinder en idé
- Anden fase (prioritering af forretningsidé): Idéerne prioriteres og omdannes til forretningskoncepter
- Tredje fase (implementering): Forretningskoncepterne implementeres som innovationsprojekter og udvikles og realiseres til produkter eller serviceydelse
Goffin, K. & Michel, R. (2010): Innovation Management. Strategy and Implementation using the Pentathlon Framework. Palgrave Macmillan
Philipsen, K. & Systime a/s (2017): Innovationsgrundbogen - entreprenørskab og intraprenørskab. 1. udgave, 1. oplag. Systime.