Innovationstragten

Innovationstragten

Definition

En model, der illustrerer, hvordan en idé bliver til et produkt, en serviceydelse eller en proces. Modellen er inddelt i tre faser:

- Første fase (invention og idégenerering): En entreprenør eller virksomhed opfinder en idé
- Anden fase (prioritering af forretningsidé): Idéerne prioriteres og omdannes til forretningskoncepter
- Tredje fase (implementering): Forretningskoncepterne implementeres som innovationsprojekter og udvikles og realiseres til produkter eller serviceydelse

Kilde

Goffin, K. & Michel, R. (2010): Innovation Management. Strategy and Implementation using the Pentathlon Framework. Palgrave Macmillan

Philipsen, K. & Systime a/s (2017): Innovationsgrundbogen - entreprenørskab og intraprenørskab. 1. udgave, 1. oplag. Systime.

Se også

Innovation

En overordnet betegnelse for at skabe noget nyt og ændre en etableret metode, fremgangsmåde eller opfattelse. Definitionen på innovation er mange - her et uddrag:. . Schumpeter: “At gøre nye ting eller at gøre ting, som allerede er gjort, på en ny måde.”. . Drucker:  “The act that endows resources with a new capacity to create wealth.”. . BCA: “something that is new or significantly improved, done by enterprise to create added value either directly for the enterprise or indirectly for its customers:”