MarkedsinnovationInnovation, hvor en virksomhed eller organisation udvikler eller tilpasser sig på et eksisterende marked eller forsøger at indtage et nyt.
Offentlig innovationInnovation, der har til formål at forbedre eller udvikle offentlige ydelser/løsninger for at skabe eller give en samfundsmæssig værdi til borgere.
Organisatorisk innovationInnovation, hvor en virksomhed eller organisation udvikler sig, så nye processer, rutiner, viden eller forretningsgange giver nye værdier til arbejdet, produkter, marked, målsætninger mv.
OrganisationsinnovationInnovation, hvor en virksomhed eller organisation udvikler sig, så nye processer, rutiner, viden eller forretningsgange giver nye værdier til arbejdet, produkter, marked, målsætninger mv.
ProduktinnovationInnovation, hvor en virksomhed eller organisation udvikler nye produkter - eller forbedrer sine eksisterende enten på nye eller eksisterende markeder, fx via teknologi, funktionalitet, kvalitet, brugervenlighed mv. En virksomhed eller organisation kan produktinnovere fysiske produkter eller immaterielle produkter.