KundeindsigtEn indsigt i en kundes købsadfærd, erfaring og behov, der har til formål at øge effektiviteten af et produkt eller serviceydelse til gavn for begge parter.
KundeprofilEn beskrivelse af en kunde (eller kunder), der bl.a. omfatter demografiske, geografiske og psykografiske forhold samt købsmønstre, kreditværdighed og købshistorik.
KundesegmentEn gruppe af forbrugere, som en virksomhed betegner som primære aftagere af deres produkt eller serviceydelse.
KundeserviceEn enhed i en virksomhed, der tilbyder at assistere kunder vedrørende korrekt brug af et produkt, herunder planlægning, installation, træning, fejloptagelse, vedligeholde, opdatering, opgradering mv.
KundeservicerådgiverEn titel på en person, der interagerer med kunder om klagesager, behandler ordrer, oplyser om virksomhedens produkter eller serviceydelser m.m.
KundesupportEn serviceindsats fra teknologivirksomheder eller leverandører, der har til formål at hjælpe kunder, potentielle kunder eller samarbejdspartnere med at anvende produkter eller serviceydelser korrekt og mest effektivt. Udover at supportere kunder, potentielle kunder og samarbejdspartnere kan virksomheder også anvende kundesupport til at finde ud af, hvad interessenterne ønsker sig og har af behov.
KundetilfredshedTilfredshed blandt en virksomheds kunder, der har købt et produkt eller serviceydelse. Omhandler også tilfredsheden ved køb på webshops.