BæredygtighedAt sikre holdbare og positive resultater uden at ødelægge eller skadeliggøre natur, miljø, ressourcer mv.
Corporate brandingBranding baseret på virksomhedens eller organisationens traditioner, værdier og overbevisninger, som er fælles for alle i virksomheden, og som symbolsk integrerer de vidtfavnende aktiviteter, der foregår i mellem en virksomhed og dens nøgleinteressenter. Corporate branding udspringer af organisationens identitet og kommer til udtryk igennem sammenhængen i mellem virksomhedens vision, kultur og image.
Corporate Citizenship (CC)Oversat: Forretningsmæssig medborgerskab. En organisation eller virksomheds frivillige/strategiske rolle i - eller ansvar overfor - det lokale/globale samfund.
Corporate communicationOversat: Virksomhedsbranding. En ledelsesfunktion, der skal skabe rammerne for en effektiv koordinering af en virksomheds interne og eksterne kommunikation med det formål enten at etablere eller bibeholde virksomhedens omdømme over for stakeholder (leverandør, medarbejdere, ejere, ledelse, kunder).
Corporate Social Innovation (CSI)Innovation, der dækker over rentable og bæredygtige initiativer i en virksomhed, der er udtænkt og udført med det formål at løse et problem, som bærer præg af social karakter enten lokalt eller globalt.
Corporate Volunteering (CV)Ansattes frivillige aktiviteter, der er initieret/understøttet af virksomheden eller organisationen, hvori de er ansat, eller af en anden virksomhed eller organisation i lokalområdet.
MiljøregnskabEt regnskab, der vedrører en virksomheds påvirkning på miljøet, herunder ressourceforbrug og affald.