Lead-generering

Lead-generering

Definition

En metode, der har til formål at skaffe kunder til en virksomhed eller øge interessen for virksomhedens produkter eller tjenesteydelser. Lead-generering kan forekomme via kontaktformularer, tilmeldinger til nyhedsbreve, events, telefonopkald m.m. og kan resultere i værdifuld data, som kan bruges strategisk i virksomhedens fremtidige markedsføring.

Se også

Telefonsalg

En del af direct marketing, hvor en virksomhed kontakter en forbruger telefonisk med det formål at sælge en vare eller serviceydelse. Telefonsalg er ikke lovligt, hvis opkaldet har til formål enten straks eller senere at indgå en aftale med forbrugeren. Og dog. Telefonsalg er kun lovligt, hvis opkaldet omhandler salg af bøger, abonnementer på aviser, ugeblade, tidsskrifter, forsikringer, samt redningstjenester og sygetransport. Hvis en forbruger selv har givet samtykke til at blive ringet op, er det dog tilladt, eller hvis opkaldet er fra analyseinstitutter og velgørenhedsorganisationer, så gælder der også andre regler. Telefonsalg er ikke lovligt til enkeltmandsvirksomheder, der bliver drevet fra hjemmet.