BrugeradfærdOmhandler brugeres adfærd og oftest på et website, fx hvordan de besøgende navigerer rundt og hvad de kigger på.
BrugerengagementEn vurdering af en brugers respons ved at anvende et produkt, en tjeneste eller et websted. Engagementet kan vurderes direkte gennem observation af brugerens adfærd ved at klikke på links, kommentere, downloade, navigere rundt, se videoer m.m.
BrugeroplevelseEngelsk: User Experience (UX). Resultatet af en brugers interaktion med et produkt samt det element, der bidrager til brugerens overordnede opfattelse af produktet.
Brugergenereret indholdBrugergenereret indhold. En beskrivelse for alt materiale, der skabes eller uploades online af ikke-professionelle. Fx når en person opdaterer sin Facebook-profil, oploader et billede til Instagram eller ligger en video på Youtube.
User Experience (UX)Resultatet af en brugers interaktion med et produkt og det element, der bidrager til brugerens overordnede opfattelse af produktet.
User flowEt udtryk for kundens rejse på et website eller ved brug af anden teknologi. I forhold til websites betegnes user flows blandt andet om kundens rejse fra ‘at besøge et websted’ til ‘at købe et produkt’. User flows kan analyseres for at gøre brugeroplevelsen bedre og mere brugervenlig.
BrugerrejseI daglig tale: Customer journey. Et udtryk for en “rejse”, som en forbruger/kunde går i gennem ved køb af et produkt eller serviceydelse. Customer journey ses som en cirkulær model, som er inddelt i ‘opdagelse’, ‘anskaffelse’, ‘engagering’, ‘konvertering’ og ‘fastholdelse’.
Brugerdreven innovationInnovation, der er baseret på kendskabet til markedet samt kundens behov. Formålet er at involvere brugerne i udviklingen.