Direkte salgEn salgskanal, hvor en virksomhed sælger varer eller serviceydelser i direkte kontakt til slutbrugeren, fx via detailhandel, telefonsalg mv.
OEM-salgForkortelse for: Original Equipment Manufacturer. En metode inden for salg, hvor en virksomhed sælger sit produkt som en integreret del i et andet produkt. Når en forbruger køber en iPhone, er der i forvejen en masse programmer, apps og andet software, som allerede er installeret og dermed også solgt til Apple - inden det endelige køb. Fordelen ved OEM-salg er, at en virksomhed blot behøver at sælge til producenten.
Point of SaleSalgsfremmende foranstaltninger, der oftest kommer i trykte displays, som tydeliggør nyeste produkter, specielle tilbud, sæsonbetonede tilbud mv. Strategien bruges til at målrette sig direkte til en potentiel kunde.
Sales promotionSalgsfremmende aktiviteter, som en virksomhed målretter forbrugere med det formål at overbevise dem om at købe virksomhedens varer eller services hurtigere eller i større mængder.