Definition
Et segmenteringsværktøj til at kortlægge den danske befolkning blandt andet ud fra typenavne som: Karrierefamilier, Café Danmark og Forstadsliv. Cameo-typerne bruges til at segmentere danske husstande eller beskrive kundesegmenter og finde nye kundeemner. Cameo er et effektivt geodemografisk klassifikationssystem, der er ideelt til profilering, segmentering og målretning mod det danske forbrugermarked. Der er identificeret i alt 46 forskellige typer af husstande, som er karakteriseret og beskrevet på baggrund af statistisk data. Husstandsklassifikationen er udviklet ved hjælp af de nyeste data fra Danmarks Statistik og OIS (Offentlige Information Server). Segmenteringsværktøjet bruges til at segmentere og berige kundedatabaser, forstå kunder og respondenter gennem profilering, identificere nye kundeemner til direct mail, telefonsalg eller uadresseret DM, som modsvarer husstandstyper i kundebasen, udføre analyse af befolkningsunderlag og butiksplacering, og udføre avanceret statistisk analyse og modellering.
Kilde
Cameo Forbrugertyper - bliv klogere på danskernes livstilstyper. Bisnode. http://ipaper.ipapercms.dk/bisnode/Produkter/cameo/?page=4