CPPForkortelse for: Cost per Purchase. En online annonceringsmodel, hvor annoncøren betaler en pris pr. køb.
CPAForkortelse for: Cost per Action. En online annonceringsmodel, hvor annoncøren betaler for en erhvervelse, fx salg, klik, tilmelding til nyhedsbreve, registrering mv.
CPMForkortelse for: Cost per Mille. En online annonceringsmodel, hvor annoncøren betaler for tusind visninger eller klik på annoncen.
CPTForkortelse for: Cost per Thousand. En online annonceringsmodel, hvor annoncøren betaler for tusind visninger eller klik på annoncen.
CTRForkortelse for: Click through rate. Et begreb, der dækker over, hvor mange procent af besøgende, som klikker på et link til en annonce. En CTR på 40% angiver, at 40 besøgende ud af 100 eksponeringer har klikket på linket.
CPO(1) Forkortelse for: Chief Product Officer. En virksomheds produktchef. . (2) Forkortelse for: Chief Procurement Officer. En virksomheds indkøbschef. . (3) Forkortelse for: Cost Per Order. En online annonceringsmodel, hvor annoncøren betaler en pris pr. ordre.